#nlgroeithelpt bij ... thema strategie

Strategie | Strategie ontwikkeling | Visie en missie

Een bedrijf kan op verschillende manieren groeien. Is groeistrategie een van jouw aandachtspunten? Dan vind je hier een overzicht van de meest relevante content van nlgroeit voor jou.

Tips en trics van onze experts en topondernemers
Succesvolle snelle doorgroeiers hebben een droom: Hoe geef je je strategie vorm? Hoe houd je focus in de waan van alle dag? In het journaal gaan Joop de Jong van Port4Growth en groeiondernemer Ruud van der Aar van Voiceworks hierover in gesprek.

In het Journaal bedrijfsovername als groeistrategie gaat Kees de Jong hierover in gesprek met Evert Everaarts van Grant Thornton en Han de Groot van Marcomill.

Praktijk- en ervaringsverhalen van de helden van nlgroeit
Hoe pakken andere groeiondernemers het aan?

De groeiformule van MotorKledingCenter
Vanaf 2011 groeit MotorKledingCenter (MKC) jaarlijks met meer dan 40%. Dit jaar verwacht Mark Bos zelfs een stijging van 55%. Hoe is deze groei tot stand gekomen? En welke groeivragen houden Mark bezig?

Marque Joosten van nlgroeit vroeg Henk-Jan Beltman van Tony’s Chocolonely het hemd van het lijf over de groei van Tony’s Chocolonely. Hoe moeilijk is het om een idealistisch bedrijf op te schalen? ”Groei gaat wat mij betreft over je ambitie, je doel stellen en impact creëren," aldus Beltman. Lees hier over zijn 3-stappen groeimodel.

Ook volgens Kees de Jong is ambitie een van de pijlers onder een snelle groei. "Een mooi ambitieniveau neerzetten trekt mensen aan die graag voor jou en jouw ambitie willen werken," aldus Kees de Jong. 

Onderzoek, trends & ontwikkelingen
Startups die nieuwe technologieën toepasbaar maken, een schaalbaar verdienmodel hanteren en selectief zijn in het betreden van nieuwe markten, blijken zich sneller te ontwikkelen tot snelgroeiend bedrijf. Dit blijkt uit het Scale-up Dashboard 2017 van Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE), verbonden aan Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) of

Daar waar snelgroeiende bedrijven succesvol kunnen blijven door gezonde groei te realiseren, blijken stabiele en krimpende bedrijven juist vol te moeten inzetten op strategische vernieuwing om nieuwe groeikansen te identificeren en waar te maken. Hoe je dat doet? Uit de evaluatie van de groeitest opgenomen in de whitepaper 'Tweedeling binnen Nederlandse bedrijf neemt toe: gezond groeien en strategische vernieuwing als antwoord" blijkt dat drie factoren een rol spelen.

Online masterclass van Groeimasters
Wil je meer tips over het creëren en implementeren van een succesvolle groeistrategie? Volg op 12 maart de gratis online masterclass Groeistrategieën en profiteer van de ervaringen van Jeroen Morrenhof, CEO Friss en Pieter van Osch, Founder van ScaleUp Company. Ook krijg je tools om een uitdagend jaar- en kwartaalplan op te stellen.


Sparren over je groeistrategie met een mentor?