nlgroeit - nationale groei 3-daagse

Nationale Groei 3-daagse: Internationaal groeien

Samen met je team werk je keihard om je klanten tevreden te stellen. Zo hard dat het nadenken over de toekomst van je bedrijf of organisatie er steeds weer bij inschiet en je groeiambitie meer in ambitie dan in groei zit. Om internationaal (door) te groeien is het zaak af en toe pas op de plaats te maken en je te laten informeren en inspireren. Lijkt dit je zinvol, maak dan een middag vrij en bezoek dag 1 van de Nationale Groei 3-daagse met als thema internationaal groeien.

Prijs
€ 231,16
Tijd
12.00 uur tot 18.30 uur
Locatie
Theater Maitland, Driebergen-Rijsenburg

Programma

  • 12:00 – 13:00 uur: ontvangst en lichte lunch
  • 13:00 – 17:30 uur: plenair programma met inleidingen
  • 17:30 – 18:30 uur: netwerk & borrel

De inleidingen worden onderbroken door panel- en zaaldiscussies onder leiding van dagvoorzitter Harry Starren en een pauze van 30 minuten.

Hoe internationaal is jouw waardepropositie – Rob van Nes MBA CIBDE

Je waardepropositie is je bestaansrecht, maar zo heel af en toe lukt het om in je thuismarkt, waar je al decennia actief en bekend bent, te overleven zonder onderscheidende value proposition. Om internationaal te groeien is dat ondenkbaar. Rob van Nes neemt je aan de hand van het door hem ontwikkelde Wheel of Value, beschreven in zijn gelijknamige boek, langs de kansen en valkuilen van het internationaal ondernemen vanuit een waardepropositie perspectief.

Groei via nieuwe PMC’s – Prof.Dr. Dewanand Mahadew

Globalisering brengt (internationale) klanten steeds dichterbij, maar tegelijkertijd heeft de klant steeds meer macht. Redenen om over te schakelen van mass production naar mass customisation (van PMC’s naar PCC’s - product client combinations). Het koopgedrag van klanten wereldwijd wordt immers niet meer bepaald vanuit demografische criteria maar vanuit psychografische criteria, lifestyle en gelijkgestemdheid. Dewanand Mahadew neemt je aan de hand van concepten en modellen mee in een proces om deze ontwikkelingen te integreren in je eigen portfolio en internationaal marketing.

Distributie als groeiversneller – Mr. Johan Koning MSc

Hoe te groeien via nieuwe distributiekanalen. Met eigen organisaties, onafhankelijke distributeurs, agenten of online? De voor- en nadelen van de verschillende distributiekanalen. Welke kanalen passen het beste bij welke product/marktcombinaties. Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden worden de voor- en nadelen toegelicht.

Intercultureel zakendoen – Minke Vorstenbosch MA

Globalisering maakt het voor steeds meer bedrijven noodzakelijk om zaken te doen in andere culturen. Ook krijgen we ook te maken met verschillende nationaliteiten binnen één bedrijf. Dit biedt zowel uitdagingen maar zeker ook kansen. Deze ontwikkeling maakt ruim baan voor het efficiënt inzetten van krachten en middelen, kennis kan van ver worden gehaald en productie kan ook elders goedkoper plaatsvinden. Een studie van McKinsey toont aan dat interculturele teams tot 35% meer effectief zijn dan heterogene teams, mits deze diversiteit uiteraard goed ingezet wordt. Maar een gebrek aan culturele sensitiviteit leidt ook regelmatig tot misverstanden, frustratie en soms zelfs het mislopen van deals. Deze presentatie neemt je mee in de wereld van interculturele kansen en uitdagingen en geeft inzicht hoe je culturele valkuilen omzeilt en internationale relaties optimaliseert.

Groei door internationaliseren – Kees de Jong

Groeiondernemer en groeimentor Kees de Jong deelt zijn ervaringen op het gebied van internationaliseren. Hij liet zijn bedrijf Bloomerce uitgroeien tot in zes Europese landen. Daarna leidde hij een bedrijf in 26 landen.

International Business Development Academy

Andere groeievents