nlgroeit - Nationale Groei 3-daagse

Nationale Groei 3-daagse: van start-up naar scale-up

Je bedrijf staat. Het kostte bloed, zweet en tranen, en natuurlijk de nodige investeringen, maar je bent operationeel en zowaar niet ontevreden. Op naar de volgende fase, doorgroeien! Daar zijn ineens heel andere vaardigheden nodig, andere netwerken en strategische bijsturingen. Lijkt het je zinvol om je daarover te laten bijpraten en inspireren, maak dan een middag vrij en bezoek dag 2 van de Nationale Groei 3-daagse met als thema van start-up naar scale-up.

Prijs
€ 231,16
Tijd
12.00 uur tot 18.30 uur
Locatie
Theater Maitland, KS Driebergen-Rijsenburg

Programma

  • 12:00 – 13:00 uur: ontvangst en lichte lunch
  • 13:00 – 17:30 uur : plenair programma met inleidingen
  • 17:30 – 18:30 uur: netwerk & borrel

De inleidingen worden onderbroken door panel- en zaaldiscussies onder leiding van dagvoorzitter Harry Starren en een pauze van 30 minuten.

Wat betekent groei voor je waardepropositie – Rob van Nes MBA CIBDE

Je waardepropositie is je bestaansrecht, daar heb je goed over nagedacht toen je begon en het bleek te kloppen bij je eerste klanten, anders had je bedrijf al niet meer bestaan. Groeien betekent uit je comfort zone komen met je bedrijf. Is je value proposition daarop berekend? Rob van Nes neemt je aan de hand van het door hem ontwikkelde Wheel of Value, beschreven in zijn gelijknamige boek, langs de kansen en valkuilen van het groeien vanuit een waardepropositie perspectief.

Groei door efficiënt ondernemerschap – Prof.Dr. Dewanand Mahadew

Het ondernemingsklimaat in Nederland is de afgelopen decennia veranderd van een managerial economy naar een entrepreneurial economy. Niet kostenleiderschap maar het continu kunnen aanpassen aan de externe marktontwikkelingen zorgt voor efficiency en effectiviteit. Management van relaties en het steeds kunnen inspelen in (nieuwe) waardeketens zijn de belangrijkste pijlers van efficiënt ondernemerschap.
Dewanand Mahadew bespreekt de kenmerken van entrepreneurial economy en hoe jij als ondernemer je dit eigen kan maken.

Distributie als groeiversneller – Mr. Johan Koning MSc

Hoe te groeien via nieuwe distributiekanalen. Met eigen organisaties, onafhankelijke distributeurs, agenten of online? De voor- en nadelen van de verschillende distributiekanalen. Welke kanalen passen het beste bij welke product/marktcombinaties. Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden worden de voor- en nadelen toegelicht.

Op zoek naar groeikapitaal –

Alle lichten staan op groen om door te groeien, maar daarvoor is wel een kapitaalinjectie nodig. Welke mogelijkheden zijn er en wat zijn de voor- en nadelen van elk instrument.

Leiderschap bij scale-up’s – Kees de Jong

Groeiondernemer en groeimentor Kees de Jong deelt zijn ervaringen op het gebied van leiderschap. De rol van de ondernemer verandert in iedere fase van de onderneming. Daarom zal je je als ondernemer jezelf continue moeten ontwikkelen.

International Business Development Academy

Andere groeievents