- Home
- groeicontent
- Arbeidsmarktkrapte en toch groei realiseren?
Nieuwsbrief nlgroeit
Wat leuk dat je op de hoogte wilt worden gehouden door je te abonneren op onze nieuwsbrief met tips, nieuws, events en aanbiedingen gericht op groei-ondernemers!
De nieuwskoppen over krapte op de arbeidsmarkt en krimpen van de bevolkingsgroei schieten door je tijdlijn. Het is dan ook enorm logisch dat de meeste leiderschap teams direct gaan focussen op twee aspecten: aannemen en behouden van mensen.
Het roepen is één, maar het daadwerkelijk voor elkaar krijgen is veel complexer. Wij werpen nu wat licht op de ‘black box van People & Culture’. Hierin definiëren wij niet twee, maar zeven assen zijn die bepalen of jouw team de ambitieuze doelstellingen kwartaal na kwartaal haalt, ook nu de markt dynamischer is dan ooit. Zij zullen iets anders moeten doen, dus jij ook.;
'Behouden van mensen’ is te eendimensionaal. Want zeg nou eerlijk, wat heb je aan een grotere groep mensen als ze niet betrokken en met een innovatieve mindset aan je missie werken?;
Of als deze high performers toch een halve dag per week bezig zijn om hun mail en administratie weggewerkt te krijgen?;
Er is wat ons betreft een enorme zorgvuldigheid nodig vanuit je leiderschaps team om je way of working en de structuur waarop je mensen groeien zonder stress te krijgen strak neer te zetten.;
De échte voorsprong op de concurrentie zit in een combinatie van verschillende ontwerpen;
Geschreven door Reindert Kriek, Head of Sales VIE People Rotterdam;
Tijdens het opschalen heb je altijd te maken met groei barrières van jouw workforce. Altijd onverwacht en wanneer jij dat briljante idee hebt om met je bedrijf de markt te verslaan.;
VIE People heeft een growth scan ontwikkeld die inzichtelijk maakt wat je kunt doen om dit te voorkomen. Start de scan en ontvang direct resultaten waar je vandaag nog mee aan de slag kunt.
Wat leuk dat je op de hoogte wilt worden gehouden door je te abonneren op onze nieuwsbrief met tips, nieuws, events en aanbiedingen gericht op groei-ondernemers!