De top 250 groeibedrijven 2020: RMMBR van Kirsten Brandt

De top 250 groeibedrijven 2020: RMMBR van Kirsten Brandt

Ondanks deze pittige periode gaat het goed met Kirsten. Naast het vinden van een nieuwe balans tussen werk en privé, heeft zij de eerste weken snel kunnen schakelen. Zowel in sales, projecten als bij haar collega’s.

RMMBR ontwerpt, bouwt en levert online leeroplossingen en heeft veel bestaande klanten waarmee zij op dit moment gewoon door kunnen werken. Deze klanten zijn vertrouwd met de processen en werkwijze van het bedrijf. Klanten wennen steeds meer aan het werken op afstand, wat ook zeker zo zijn voordelen heeft. Het plannen van een meeting gaat makkelijker, een meeting van een half uur duurt ook echt maar een half uur. De reistijd, het ophalen bij de receptie, koffie regelen en een ruimte zoeken, dat gaat nu zoveel efficiënter. Daarnaast leer je klanten  op een andere, huiselijkere, manier kennen. “We zien welke schilderen zij aan de muur hebben hangen of er loopt ineens een kat over het toetsenbord.”

Veel nieuwe klanten schuiven de projecten wat meer vooruit, afwachtend op wat er komen gaat. Kirsten en haar team zoeken naar nieuwe kansen, juist in digitaal leren komen die nu voorbij. “Welke kansen passen bij ons en kunnen we ook echt een toegevoegde waarde hebben.”  

Het team van Kirsten speelt een belangrijke rol in de jaarlijkse groei die wordt gerealiseerd. Maar ook nu in deze situatie, zijn zij van essentieel belang. Het is een hecht team en gaan goed om met deze situatie. De gouden tip van Karin: “Heb goede mensen om je heen. Geef hen het vertrouwen en de mogelijkheid om fouten te maken. Maar drink ook samen een kop koffie en af en toe een biertje.” Overigens blijft het team van Kirsten maar groeien. Er zijn in deze periode zelfs nieuwe collega’s aangenomen, tevens staan er vacatures open.  

Hoe gaat dat nu er vooral vanuit huis wordt gewerkt?  “Ik heb gezegd dat iedereen mij altijd mag bellen als er iets is. We organiseren meer stand-ups dan voorheen, om elkaar vaker te spreken en de mogelijkheid te geven om af te stemmen of om hulp te vragen.” Kirsten denk dat naast vertrouwen en fouten mogen maken,  elkaar helpen, aan de gouden tip mag worden toegevoegd.

Het teamgevoel is zo sterk dat er zelfs pizza-avonden worden georganiseerd. Bij iedere collega worden er dan pizza’s bezorgd voor het hele gezin. Naast de online pubquiz en de stiekem-mis-ik-kantoor-escaperoom vindt er ook een kennismakingsquiz plaats voor de nieuwe collega’s.

Op deze manier maken Kirsten en haar team het beste van de situatie.