10 juli 2020
  • Top 250
  • 2020
  • groeibedrijven

De top 250 groeibedrijven 2020: Remmelt van der Woude van CTOUCH Europe B.V.

Tijdens ons jaarevent op 4 maart, heeft matchmaker Angéle, ondernemer Remmelt van der Woude geïnterviewd over zijn mooie plek in de Top 250 groeibedrijven. Een plek om trots op te zijn. Een week na dit event stond de wereld op zijn kop door het coronavirus en alle maatregelen die hiervoor genomen zijn. Benieuwd hoe het nu met Remmelt en zijn bedrijf CTOUCH gaat? Lees dan verder.

De top 250 groeibedrijven 2020: Remmelt van der Woude van CTOUCH Europe B.V.

Het gaat goed. Het thuiswerken was een eye opener voor Remmelt, “Fijn om als gezin meer thuis zijn en we groeiden hierdoor meer naar elkaar toe. Tegelijkertijd groeiden de collega’s van CTOUCH juist uit elkaar. De missende factor zit met name in de sociale, spontane, creatieve en interactieve menselijke factor. Sinds eind april motiveerden we daarom onze mensen om een enkele dag per week weer naar kantoor te komen. Om vervolgens meerdere dagen per week aanwezig te zijn in mei naar ‘office as usual’ op dit moment. Strekking van deze boodschap, werken op kantoor is ook best normaal.”

Het uitgangspunt van CTOUCH is een prettige, menselijke manier van samenwerken. Door middel van het organiseren van digitale pub quizzen en borrels, elkaar vaak te bellen om even bij te praten,  is er de afgelopen maanden op deze manier verbinding gezocht.

CTOUCH stimuleert interactiviteit, productiviteit en betrokkenheid tijdens vergaderingen en in klaslokalen door de mogelijkheden om het touchscreen eindeloos toe te passen. Het financiële deel van de ambitieuze plannen die er waren voor 2020, zijn in de prullenbak beland. Andere geformuleerde doelen en initiatieven staan nog grotendeels overeind. De versnelde adoptie van Teams zowel in de educatieve als de zakelijk markt zijn positief voor CTOUCH. De afgelopen maanden zitten zij strakker in de wedstrijd, spiegelen zij meer en zijn zij kritischer geworden op de effectiviteit.

Er is een virtuele trainingsruimte ingericht waardoor zij beter in staat zijn persoonlijke communicatie in te zetten via een digitaal platform. Dit ligt in het verlengde van de kern van hun business: het stimuleren van samenwerking door interactie. Er is de afgelopen maanden juist geïnvesteerd in vernieuwing. Daarnaast zoeken zij de interactie en de verbinding met hun dealers en eindgebruikers actiever op. Meer naar buiten gericht en niet afwachtend.

De afgelopen tijd brengt ook veel onzekerheid, er is minder of zelfs geen controle op dat wat komen gaat. Het advies van Remmelt:

“Richt je op de zaken die je wel in de hand hebt en blijf niet hangen in iets wat buiten je macht ligt.”

De top 250 groeibedrijven 2020: Remmelt van der Woude van CTOUCH Europe B.V.
De top 250 groeibedrijven 2020: Remmelt van der Woude van CTOUCH Europe B.V.