01 juli 2020

Nieuwe businesskansen in crisistijd #3

Elke crisis biedt ook groeikansen! nlgroeit deelt inspirerende verhalen van haar mentoren en mentees die nieuwe doelgroepen en business weten aan te boren in deze crisistijd.

Jack Stuifbergen- Breedweer
Vanaf de dag dat de lockdown startte, had het bedrijf voor 90 mensen geen werk. Stuifbergen bedacht samen met zijn team een manier om deze mensen toch werk te bieden. Zo zijn zij met andere ondernemers desinfectiemiddelen gaan produceren en ligt de productie inmiddels op 140k liter per week. Ook hebben zij hun werknemers in kunnen zetten in de zorg, om corona te ondersteunen op corona afdelingen.

"We hebben een desinfectieteam opgezet: de Co-Busters. Met dit initiatief creëerden we maximale maatschappelijke impact. Voor deze inzet hebben we een doelgroep ingezet die het bijzonder zwaar heeft, namelijk sekswerkers. We hebben voor de schoonmaak van de panden van de gemeente Amsterdam 20 sekswerkers ingezet. Het doel hiervan is om deze doelgroep te helpen om een andere toekomst op te bouwen. In combinatie met een baan hebben wij ze eveneens een MBO-opleidingstraject aangeboden”, aldus Stuifbergen.

Faizal Siddiqi- plannen.nl
Siddiqi is eigenaar van cruisereizen.nl, een branche die hard werd geraakt de afgelopen maanden. Als ondernemer voelt hij zich verantwoordelijk voor zijn personeel. Siddiqi ging daarom op zoek naar nieuwe kansen. Zijn plaatselijke afhaalrestaurant en zijn personal trainer brachten hem op het idee op het maken van de app plannen.nl. De app is een online platform waarmee ondernemers hun afspraken in kunnen plannen inclusief een coronacheck met RIVM-vragen.

Pieter Bas Boertje- D&B Eventmarketing
Mentor Pieter Bas Boertje zag met zijn evenementenbureau, in tijden van corona juist een kans. Volgens zijn eigen woorden: “We zijn momenteel in sneltreintempo aan het innoveren. Onze bestaande events worden omgedacht en omgebouwd naar online. We hebben onze eigen online relatie-events al achter de rug en de digitale aanvragen stromen binnen.” Boertje speelt nu in op het ‘het nieuwe normaal’ en de 1,5 meter samenlevering, waarin events een hybride vorm gaan krijgen, een mix van live en online. Volledig volgens de richtlijnen van het RIVM.

Jan-Aart Schuld- Lekkerversbrood.nl
Jan-Aart Schuld is eigenaar van Bakkerij Schuld en besloot juist in deze periode landelijk zijn brood te verkopen. Vanaf nu is het mogelijk om in heel Nederland via de webshop lekkerversbrood.nl, brood te bestellen. Voor 23:59 uur besteld, is de volgende dag in huis. Bekijk zijn promo video hier.
 

Lees ook