Peer Swinkels behoort tot de zevende generatie van de bekende brouwersfamilie Swinkels. Hij studeerde econometrie aan het Erasmus Universiteit in Rotterdam en in 1999 gaat hij aan de slag bij Unilever en vervult daar diverse marketing functies.

Iets over mezelf

In 2003 maakt hij de overstap naar Bavaria N.V. in de functie van directeur Marketing en Productontwikkeling en wordt verantwoordelijk voor de dochterbedrijven in Italië en Frankrijk. In 2004 wordt Peer op 29 jarige leeftijd benoemd tot lid van de directie van het bedrijf en verantwoordelijk voor global marketing, sales retail Nederland en corporate communicatie. In 2012 wordt hij binnen de directie, naast global marketing, verantwoordelijk voor alle Nederlandse activiteiten. Vanaf juli 2015 bekleedt Peer de functie van Chief Commercial Officer en is daarbij verantwoordelijk voor de binnen en buitenlandse commerciële operatie van het bedrijf. Daarnaast heeft hij zitting in het Bestuur van de Nederlandse Brouwers en in het Dagelijks en Algemeen bestuur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI). Verder is hij lid van de Raad van Commissarissen bij Bolsius en Tony’s Chocolonely.

Peer wil zich, vanuit zijn rol als aanjager van NL2025, graag op persoonlijke titel inzetten als mentor.

Lees nu ook Peer Swinkels, mentor bij nlgroeit, over groeikansen tijdens een crisis.