Wim Tuijl

4the Future

  • Bedrijfscultuur
  • Internationaliseren
  • Leiderschap
  • Sales & Marketing
Beschikbaar
nlgroeit - Wim Tuijl

Na jaren dienstverband bij grote merken zoals Nike, Adidas, Crocs en Palladium Boots, ben ik vrij recent begonnen met 4the Future als Groeikatalysator en Merkenbouwer waar ik mijn 30+ jaar ervaring inzet voor het creëren van merkwaarde, omzet en winstmaximalisatie. Mijn drie focusgebieden zijn; 1) ontwikkelen van de unieke merkhaak, 2) identificeren van de kernactiviteiten en waardeketen verbetering, 3) structureren van bedrijfsprocessen en interne organisatie zodat ze
internationaal schaalbaar zijn.

Als ik mijn ogen sluit en terugdenk aan mijn jongste jaren komen de geuren van lijm, vilt, stoom, bont en verf uit de dames hoedenfabriek me tegemoet. Opgegroeid met 3 broers in een gezin van entrepreneurs gaf me op jonge leeftijd al een gedetailleerd inkijkje wat ondernemerschap betekend met al zijn teleurstellingen, successen en uitdagingen.

Vanaf mijn 25ste terecht gekomen bij Nike als vertegenwoordiger (1ste job) en al snel als “high potential” in staat geweest elke 2 jaar nieuwe ervaringen op te doen en uiteindelijk verantwoordelijke posities in te nemen. Mijn laatste rol bij Nike was die van General Manager Strategic Accounts. Na 16 jaar besloot ik om een eigen onderneming op te starten met 2 partners die
we na 5 jaar verkocht hebben. Vervolgens zijn er vanaf dat moment gelegenheden op mijn pad gekomen die me aanspraken door de potentie en uitdaging. Van adidas, Oilily, Crocs, Palladium, K-Swiss en Kids II. Allemaal grotere corporaties waarin ik zowel commerciële als algemeen leidinggevende rollen heb vervuld gericht op groei, waardeketen verbetering en organisatieontwikkeling.

Drive: Onomwonden en helder in beeld brengen waar de core business ligt en die vervolgens via planmatige aanpak om te zetten in een strategie en actieplan dat realistisch en bereikbaar is. 

Profiel: Authentiek, verstand van zaken. Mensen de ruimte geven hun visie te delen met als doel ze een wezenlijke bijdragen te laten leveren. Geen bullshit en verborgen agenda’s.

Managementstijl: Ik geloof sterk in de dynamiek van de groep en zal altijd proberen de kennis, enthousiasme, motivatie en loyaliteit van de individu op elk niveau via het ‘1+1=3’ principe te vertalen tot een plan dat herkenbaar is, gedragen wordt door iedereen en haalbaar is. Ik haal veel energie uit het aansturen van verander trajecten, waarin het bouwen van multiculturele teams en de dynamiek daarbinnen een focus hebben.

Iets over mezelf

Mens-georiënteerd internationale professional met focus op bottom line resultaten.

Mijn succesformule

Er is geen standaard formule naar succes, maar continu balanceren van de cocktail; ambitie, competenties, actie, coachend leidinggeven, flexibiliteit, plannen en analyseren van feiten/data, om daar te komen waar je wilt. Hard werken. Daarnaast omring ik mij met de juiste mensen met oog voor detail.

"Zonder tegenslag geen progressie"

Waar sta ik over 2 jaar

Uiteindelijk is mijn ultieme doel om bedrijven/merken te begeleiden in het vinden van hun unieke positie op internationaal niveau waarin de commerciële waardeketen verbetering vanuit de klant/consument gezien centraal staat.

Mijn bedrijf: 4the Future

LinkedIn profiel