Gastblog KW1 Stichting: Rob Baan over niet twijfelen

“Veel ondernemers zullen in deze tijd twijfelen. Maar blijf bij je eerste creatieve idee.”

Als je je bedrijf aan het leegruimen bent en in 5 weken zo’n 4 miljoen euro aan eetbaar, gezond, kostbaar en bijzonder product in de container kiept, dan stort je wereld in. Mijn markt is de gastronomie. Koppert Cress levert duurzaam geteelde cressen aan de top gastronomie in de wereld. We doen elke paar jaar wel een crisistraining. Alleen het scenario: ‘1 miljoen restaurants gaan 100 dagen dicht’, hadden we nog niet behandeld.

“Als je niet geschoren wilt worden moet je niet stilzitten.” Dit was mijn les uit de EHEC crisis. Dankzij, onder andere, de KW1 duurzaamheidsprijs is de naamsbekendheid van Koppert Cress groot en gaan deuren open. In de eerste weken van de lockdown hebben wij op veel deuren geklopt. Ik kreeg veel goedbedoelde adviezen. Maar ook verwijten, dat door mijn focus op de gastronomie, ik het bedrijf in gevaar heb gebracht. Dat gaf slapeloze nachten.

Benieuwd naar zijn hele verhaal? Lees het hier.